
Więcej fotek - klik
Zobacz bllog innowacji
Pomysłodawcy i autorzy innowacji pedagogicznej:
- dr Michał Klepka - Katedra Miasta Innowacyjnego, Szkoła Główna Handlowa w Warszawie;
- mgr Sylwia Kapłon – nauczyciel języka angielskiego;
- mgr Aleksandra Auchimik-Bednarczyk – nauczyciel matematyki
Koncepcja innowacji pedagogicznej w Szkole Podstawowej nr 3 im. Jana Brzechwy
„Przestrzeń miasta – źródłem wiedzy praktycznej wspierającej edukację szkolną”
Cel ogólny innowacji:
Stworzenie uczniom kontekstu do wykorzystania wiedzy w praktyce w myśl zasady edukacji pozaformalnej: „Powiedz mi, a zapomnę, pokaż mi, a zapamiętam, pozwól mi wziąć udział, a zrozumiem”.
Założenia i sposób realizacji:
Idea i formuła innowacji jest efektem realizacji projektu „Stay 3E - bądź proekologiczny, przedsiębiorczy, proeuropejski. Praktyczne rozwiązania w nauczaniu i uczeniu się na poziomie szkoły podstawowej” w latach 2016-2018 w programie Erasmus+ oraz wynikiem nawiązania współpracy z pracownikiem Katedry Miasta Innowacyjnego Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (dr Michał Klepka). Realizacja innowacji zacieśni współpracę szkoły z miastem i istniejącymi na jego terenie instytucjami.
Główne założenia:
- Realizacja projektu będzie odbywać się przy współudziale nauczycieli matematyki, języka angielskiego oraz mentora z SGH.
- Uczniowie będą pracować metodą projektów, w zależności od zadania - w grupach, parach, indywidualnie.
- Wybrane treści nauczane na matematyce i języku angielskim w klasie IV będą ze sobą skorelowane i realizowane na obu przedmiotach w ramach zajęć obowiązkowych z wykorzystaniem metodologii CLIL.
- W ramach innowacji będą prowadzone zajęcia kulinarne z wykorzystaniem programu zajęć kulinarnych „Stay 3E in healthy cooking and eating” (Bądź 3E w zdrowym gotowaniu i żywieniu), który został opracowany podczas realizacji projektu.
- W innowacji zostaną wykorzystane materiały, jakie powstały podczas realizacji projektu „Stay 3E”, Eramsus+.
• będzie umiejętnie współpracował w grupie, podejmował decyzje i ponosił ich konsekwencje,
• będzie sprawnie poruszał się w obrębie przydatnych aplikacji edukacyjnych, programów
do projektowania, praktycznych aplikacji i narzędzi ICT,
• będzie częściej dostrzegał zjawiska, procesy i zasoby w swoim otoczeniu,
• wzbogaci słownictwo z języka angielskiego i zastosuje je w praktyce.
Ewaluacja projektu:
Efekty innowacji będą oceniane na bieżąco na podstawie ocen zdobywanych przez uczniów
na poszczególnych przedmiotach. Na koniec roku szk. 2018/19 uczniowie z klasy, w której będzie realizowana innowacja oraz z klasy referencyjnej przystąpią do napisania testu diagnozującego. Po dokładnej analizie wyników testu w obu grupach będzie można ocenić wpływ innowacji na stopień opanowania materiału z języka angielskiego i matematyki oraz umiejętność zastosowania wiedzy w praktyce.